visdomstand

Natten mot söndag så fick jag ont i min visdomstand, tandköttet svällde upp och det gjorde ont helt enkelt.

Igår mailade jag till folktandvården och skrev att jag ville ha en tid så fort som möjligt. Blev uppringd imorse kl 7 och fick en tid kl 8, så det var ju bra att de var snabba förutom att jag blev lite stressad. Kom på att det går ju bussar då jag inte ville gå eftersom jag har ont i halsen, orkar inte bli mer sjuk när det kanske går att undvika. Bussjäveln är sen och det slutar med att jag måste springa när bussen är framme i stan.. och det är ny anledning varför jag vill flytta så sjukt mycket från denna stad. I sthlm kommer du långt när du åker tunnelbana i 20 min, här kommer du kanske 1 km när du åkt i 20 min. OK lite överdrivet kanske, men nästan inte.

I alla fall så hade jag ju hoppats på att dom skulle plocka bort skiten hos tandläkaren men de gjorde de inte, utan tandläkaren skar bort den uppsvällda huden, den var infekterad tydligen så nu har jag ett litet "hål" där vilket känns sjukt konstigt när jag biter ihop.

Nu däremot ska jag kanske sova.. eller jag kanske ska se ett avsnitt serie istället.. jag har inte riktigt bestämt mig än, det enda jag vet är att jag inte ska göra något ansträngande då mitt huvud bultar som en bult.

Kommentarer
Postat av: tina

Klart de inte tog bort den. De måste ju röntga en massa och så innan de kan göra det :P Jag fick vänta sjukt länge innan de drog den ena av mina och sen hade de tänkt dra den andra någon månad efter, men det visade ju sig att de måste operera ut den. Så inte konstigt att de inte ville dra ut den på plats :P Hoppas att infektionen blir bättre snart. Tar sjukt ont =( Minns du när du följde mig på atorp då jag hade fått akuttid där och att jag grät medan de var där och pillade? Fyyysatan! Bläö.

2011-02-08 @ 17:07:06
URL: http://tinape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0