Skämtet var inget skämt.

När jag skulle på skolan så började det toksnöa, vilket gjorde att jag inte skulle köra bil. Jag går in, kollar bussarna och ser att nästa buss går inte föränn 10.20, då lektionen börjar. Fine tänker jag, bättre att komma sent än att inte komma alls. Så jag tar denna bussen, springer som en galning när bussen stannat på busshållplatsen.

Jag går in i klassrummet, går till vår lärare och ursäktar mig för att jag är sen och sedan säger hon: Du kan gå hem, vi är för många här.

VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, hon måste skämta tänkte jag. Men icket, sen säger hon"du måste komma på labben på måndag kl 12.30 eftersom det är en obligatorisk lektion" då tänker jag: MEN DET ÄR JU DÄRFÖR JAG ÄR HÄR NU, DU SA ATT JAG SKULLE VARA MED PÅ LEKTIONEN PÅ TORSDAG.

HErregud så arg jag var, men de var bara att gå ut ställa sig och vänta på bussen i evigheter och förfrysa fötterna.
Nu har jag just kommit ur badet då jag frös ihjäl när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0