matte hjärna

Nu har vi just käkat bullar som mamma skickade med Rickardh som just kom från skellefteå, TACK MAMMA DOM VAR JÄTTE GODA OCH ALLA ÄR SLUT REDAN.. hehe skoja bara. Men dom lär inte räcka så länge haha.

Men jag förtjänade bullar då jag har diskat, dammtorkat, plockat undan, tvättat och pluggat idag. Dock kan jag väl inte påstå att jag har pluggat färdigt.. men det var så jobbigt.. sånna här tal är lättast och dom är ändå skitsvåra:

FÖRENKLA
2 (2x + 5) - 2 ( x - 3)
okej nu ska vi se om jag kan lösa den
4x + 10 - 2x + 3
= 2 x + 13...eller ska det vara - 13?

Om jag har fel, så får du skriva det pappa och skälla på mig, annars kan du ge mig 100 kronor för en smart hjärna ..eh nu blev jag nervös, om jag har fel så är det ju lite pinsamt. Men jag tror jag har rätt, eller har jag det PAPPA?

Det som är svårt är när man ska ändra från + till - och tvärtom, så nu måste jag nog sätta mig med matteboken och räkna lite tal.. kanske borde lära mig ekvationssystem och ALLT annat förutom algebra som jag nästan kan. Bra linn det kommer gå super på provet imorgon, mvg!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0