glömde skriva att..

.. BILEN GICK IGENOM BESIKTNINGEN!! JIho vilken pärla jag har ;) hehe.. fast jag fick en anmärkning som jag måste fixa, det högra strålkastarglaset fram hade en spricka från ett stenskott så måste byta glaset där, men annars var det inget. Hade lite rost här och där också men de är väl inte så konstigt på en sån gammal gubb-bil.

Men eftersom jag bara kommer köra bilen fram till jag kommer till Skellefteå den 22a så orkar jag inte fixa glaset nu, de får jag göra sen i vår när jag ska ställa på bilen igen. fler anledningar varför jag inte kommer köra i vinter är ganska enkla

1.Jag hatar att sladda, minns i vintras, varje gång jag fick en sladd så stannade hjärtat på mig. Lite mesig kanske, men jag är så jävla rädd för krocka med bilen.
2.Jag hatar att bli stående i uppförsbackar och bara stå och slira med däcken (nej jag har inte så bra vinterdäck) och jag är inte så bra på stopp och start i backe nämligen, tur att jag inte fick det på uppkörningen hahaa..
3.Jag hatar att sitta i en kall bil där fingrarna blir till is för ratten är så jäävla kall
4.Och som jag skrev tidigare, jag har inte "råd" med parkering som har motorvärmare, slöseri med pengar.

Så för mig är det en självklarhet att inte köra bil i vinter, man sparar pengar och så går det väldigt bra med bussar här, så får köpa ett busskort istället!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0