fattiglapp

Nu när jag fört över pengar till André för räkningarna så blev jag lite förtvivlad när jag insåg att jag kommer att ha mindre än tusen kronor att "leva" för den här månaden. JAA jag har mer på mitt sparkonto men eftersom jag tog två tusen kronor från det nu i oktober så måste jag spara ihop dom två tusen kronorna igen... Men blir det kris så får jag väl ta en tusing från sparkontot så att jag får tillbaka den summan jag alltid vill ha där nästa månad.

Nu är det ingen stor summa egentligen jag vill ha på mitt sparkonto men det är som ett "säkert kort" ifall det skulle hända något som gör att det kan vara bra att ha en liten backup där. Men jag blir ännu mer förtvivlad när jag tänker på att jag hade så jävla mycket mer pengar innan jag flyttade till Umeå hahaha.. fast då sparade jag ju ihop de pengarna just för att kunna flytta hemifrån och köpa möbler så att det är ju inget att grina över egentligen, men det är tufft att inte längre kunna förlita sig till föräldrarna att de fixar mat osv.

Det är inte alltid lätt när det är svårt! Får leva på nudlar helt enkelt, och havregrynsgröt.. mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0