Bilbesiktning

Idag har jag besiktning på bilen, jag är lite nervös.. tänk om de är en massa fel på den? Det enda jag vet är att en lampa på instrumentbrädan som visar varvmätaren lyser jätte jätte svagt.. men jag får hoppas på att dom inte bryr sig om de.

Och igår så började bromsarna tjuta, ja vet inte om de var för att jag var dum i huvudet efter jag varit på ica och skulle starta bilen, vet ni vad jag glömmer göra då? Jo trycka ner kopplingen hahahaa... det har aldrig hänt och jag vet inte varför det hände igår heller, en tant tittade verkligen konstigt på mig. Men så kan det gå om man är trött i huvudet. Men det var iallafall efter det som bromsarna började tjuta, fast de skulle ju vara konstigt att de skulle vara pågrund av det men jag vet inte.. kan inte sånt där.

Billigt är de ju inte iallafall för en fattig student som mig uuhu.. 300 kronor. Jag hade ju tänkt att sälja min bil,men sen kom jag och André fram till att jag kommer aldrig hitta en sån "bra" bil för så lite pengar igen. Betalade endast 1900 kr för den. Dock så var den helt knäpp i vintras, och jag vet ju såklart varför, hade aldrig motorvärmare i den haha, men den gick framåt ändå. Men denna vinter ska jag ställa av den då jag inte har råd att betala för parkering med motorvärmare. MEN vad ska jag göra om den inte går igenom besiktningen då??? Ja då blir det skroten.. nä jag vet inte, beror ju på hur stort felet är, är det bara att jag måste byta en lampa så ska de väl gå att ordnas.

Nu ska jag vänta på att Keiko ska somna så jag kan ta en liten powernap innan jag ska iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0