bränd

Varför det luktar rutten/bränd någonting i trappuppgången som sen har spridit sig in i våran lägenhet vet jag inte, men det är inte så nice iallafall.

Steg upp för en timme sen ungefär när André for i väg till tandläkaren och nu väntar jag på att han ska komma hem så att jag kan fara till lasarettet för att hälsa på mormor.

ANNARS DÅ? Vad gjorde vi i stockholm?
Jaa på torsdag/fredag gjorde vi det här:
- Åkte buss i hundra år = ont i röven
- Kom fram till stockholm, mötte upp plesner och sen pratade vi hela kvällen och sen snarkade vi allihopa
- Plesner skulle på skolan och jag och Ståhl tog lite sovmorgon och åkte sen tunnelbana och gick och vandrade runt runt på drottninggatan i jakt på kläder.
- Vi hittade lite kläder!!
- Vi käkade micromat och sen drack vi vin
- Kring 23 tiden drog vi in mot stan och fick gratis inträde biljetter till ett uteställe av några snubbar så vi tänkte att vi skulle fara dit först, men så visade det sig att vi var tvugna att betala garderoben och eftersom ingen av oss hade kontanter på oss så vände vi och gick vidare mot Lobby.
- När vi kom fram till Lobby var vi coola och fick gå före alla andra, väl där inne så måste jag säga att jag blev besviken, inte alls stort ställe. Dock var musiken bra men vi blev inte så långvariga där.
- Vi gick ut därifrån och både jag och ståhl som inte är vana vid sthlms uteliv kände vid kl 1 att vi var trötta så vi for på mcdonalds och käkade kycklingburgare.
- Sen åkte vi allihopa hem till plesner och drack massor med vatten och somnade.

Lördag:
- Vi vaknade och mådde bra!
- Vi slöade nån timme innan vi tog tunnelbanan in mot Kista Galleria
- Väl där inne så vandrade vi omkring och så shoppade vi lite, väldigt lite.
- Vi åt den godaste indiska maten men ingen av oss orkade äta upp allt haha
- Jag och ståhl klippte oss på ett drop-in ställe där den sämsta frisören jobbade, ärligt så borde inte sånna personer få jobba som frisör. Varken jag eller ståhl var särskilt nöjda med henne. Visst hon kunde klippa men hon stod tyst som en mus och eldade upp min skalle med hårfönen och frågade INGENTING om jag var håröm eller något liknande.. fifan. Men nu ser mitt hår friskare ut iallafall och det är ju bra.
- På kvällen kände vi bara för att vara hemma och ha myskväll med godis och film så det blev det också!
- Sen snarkade vi igen ( eller jag och ståhl gnisslade tänder, plesner snarkade haha )

Söndag:
- Vi steg upp, packade våra grejjer, käkade frukost och sen var det bara att hoppa på tunnelbanan och ta bussen hem mot Övik/Umeå igen.

Så det var kortfattat om våran stockholmstripp! Men som sagt så planerar jag redan för nästa gång jag kan åka dit igen och hälsa på =) Dock så kommer jag nog att flyga då istället för att åka buss haha.

Kommentarer
Postat av: dalle

jaa det är nog bäst att du flyger!!... ;P

2010-11-23 @ 17:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0