kaos

Vi kom just hem från willys.. och vi for dit innan kl 14.00, hur kan det ta så lång tid att handla kan man ju undra?

JO! Såhär: Vi fixar en vagn, börjar plocka på oss allt vi behöver.. tar lång tid att hitta allt man behöver också kan jag ju påpeka då willys i umeå inte alls är lika bra upplagt som willys i skellefteå. Iallafall, vi beslutar oss för att lämna vagnen bredvid frysta bullar för att gå på jakt efter sirap och sylt. Sagt och gjort..

Vi spejar genom butiken och letar och letar och letar.. SIRAP!! 1a hindret avklarat... vi springer omkring lite till och JA SYLT!! Men uppdraget var inte slut där! Nej vi behöver potatismos... domdomdom.. found it! Så vi beger oss tillbaka mot dom frysta bullarna för att ta vår vagn.. OCH VAD SER VÅRA ÖGON? INGEN VAGN.. vad i helvete tänker vi då (ja jag såg att andré också tänkte så). Så vi påbörjar en jakt på kundvagnen som innehåller saker som vi letat i hundra år för att hitta.

André springer åt ett håll jag åt ett annat... ingen vagn... "vem är så dum att man tar fel vagn?" Tänker jag några gånger. André hittar den inte, jag ser i hans boll-ögon att han börjar bli lite förbannad. En sista chans, jag går mot kassorna och då ser jag...vagn-tjuven från helvetet! Okej överdrev lite kanske då denne man inser i samma ögonblick som jag får syn på honom att han tagit fel vagn så jag går snäll som en igelkott fram till honom och säger "jag tror det där är min vagn"... "Jaa förlåt jag tog fel.. he-ehe-he-he-h-ehe". LUGNT!

Nu kanske man kan tro att eländet är över.. men icket mina damer och herrar. Vi ställer oss i kön för att betala våra grejjer.. jag går först för att köpa en stock, och andré ska vara börs för allt annat. Fridfullt änsålänge..sen hör jag i mitt öra när jag står och packar ner alla varor:
- Linn har du några pengar på kortet?
- Nej? Svarar jag och undrar varför han frågar det då han just fört över pengar på sitt eget kort
- Är du säker? har du noll kronor?
- Ja (jag ljög.. jag hade väl ca 20 kr men det hade nog inte räckt till 3 påsar fulla med mat)
- Okej... jag har inte mitt kort med mig.

Då har andré alltså glömt kortet hemma och vi måste ställa varorna åt sidan - köra hem - hämta kort - köra tillbaka - betala skiten - sen hem igen.

SÅ där är svaret på vår långa handling på willys.. ifall någon undrade ;)

Kommentarer
Postat av: P

Kallas för Murphys lag...

Bättre lycka nästa gång

2010-07-25 @ 16:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0