Eksem är djävulen.

När jag var liten hade jag ett stort eksem på vänstra sidan av nedre delen på halsen. Och jag kliade och kliade så det blev seriöst stora köttsår som sedan har lett till ett diskret ärr lika stort som en liten medalj ungefär. Som tur var så blev jag av med det då jag använde kortison salva och har inte haft det eksemet sen jag var kanske 10 år. MEN nu efter turkiet så har det börjat komma tillbaka igen och det kliar så jääävla mycket, blir galen.

Har ingen aning om varför, men man har ju sina aningar om att det är en blandning mellan Värmen, massor med solskydd och bikinisnöre som har legat på eksemet konstant under en veckas tid. Får fixa kortison salva så fort som möjligt. Sen har jag fått nå jävla eksem på framsidan av halsen också, dock mycket mindre som jag gissar är soleksem eller något liknande. Men det känns väl inte sådär super hett. Så nu vet ni det, FYI liksOM!!!

Nu ska jag slänga mig i duschen, sen vid 20 tiden så sticker jag och Tina in till stan och kl 21 ska vi se Eclipse, de blir nog nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0