Mindre lyckat.

Imorse ringde jag till en arbetsgivare för att eventuellt få komma på intervju på ett café Jag ringde alltså 4 gånger innan någon svarade, och när jag äntligen fick ett svar så svarar denne personen
- Hallå?

VILKEN arbetsgivare svarar utan att presentera sig med namn? Väldigt oproffisionellt enligt mig. Jag presenterade mig och var ju tvungen att kolla så att jag hade ringt till rätt ställe, och ja det hade jag gjort. Arbetsgivaren var heller inte så bra på svenska så jag hörde knappt vad som sas, men det jag uppfattade var att man var tvungen att ha varit arbetssökande i 3 månader hos arbetsförmedlingen för att få söka det jobbet.. Varför skriver man inte det i jobbansökan då? Nej det där sög verkligen så jag har varit på lite dåligt humör idag.

Vi har just kommit hem från en promenix med Keiko och nu ska jag börja skriva på ett nytt inlägg som ska handla om mina vänner!

Kommentarer
Postat av: tina

Tycker inte du ska skriva ut var det är du har sökt. Skulle de mot förmodan hitta inlägget om de söker på företagets namn så kan de tycka att du smutskastar dom :P

2010-12-07 @ 16:28:55
URL: http://tinape.blogg.se/
Postat av: Josefin ståhl

ja men så där var det för mig också när jag ringde till vårdcentralen. Då svarade en utlänning hallå och jag frågade vart jag kommit och då sa han, säg vad du vill före. Han var knäpp i huvet. sen fattade jag inte vad han sa heller. Jag är fortfarande arg på han haha

2010-12-09 @ 16:36:34
URL: http://jossestahl.blogg.se/
Postat av: Lauritzsophie

Very interesting site. I have bookmarked you.

2012-06-18 @ 15:07:14
URL: http://lauritzsophie.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0