mina syskon

Jag har ju varit dålig på den där listan på 30 dagar, så nu kommer jag plocka lite hejvilt och kanske komma på egna saker att skriva om vissa dagar då en del saker på listan kändes lite för jobbigt att skriva om.. vill inte tänka för mycket ;) haha

Så nu ska jag skriva om mina syskon! Jag skriver bara om mina helsyskon nu men jag har även ett antal "bonusyskon" och har även en halvsyster.


Jag har en storasyster som heter Tina Pettersson, hon är 22 år men ändå så är hon bara 1½ år äldre än mig så därför har vi haft lätt för att ryka ihop under åren hehe. Hon bor i Umeå med sin pojkvän som även är Andrés polare och de bor just nu bara ett stenkast från oss så det kan vara bra ibland att ha henne så pass nära (som ikväll när hon ska hjälpa mig att plugga haha). Hon pluggar just nu till grundskolelärare.

Tina är smart och ja, hon är smartare än mig när det gäller ämnen i skolan. Dock är jag bättre än henne på sport så det jämnade ut sig haha. Jag och Tina är inte lika varandra, varken i utseendet eller till sättet men ändå så har vi lätt för att prata med varandra och även lätt för att bli sura på varandra. Så jag har haft många roliga stunder tillsammans med Tina men även många mindre roliga stunder men det hör ju till hela syskongrejen, huvudsaken är att vi alltid blir vänner när vi har bråkat och det är ju viktigast!! PUSSPUSS på dig min lilla räka


(bild från 2007, mika 13 år och jag 17 år, hittade ingen ny bild på oss haha)

Jag har även en lillasyster som heter Mika Pettersson, hon har klivit in i fjortisåldern och är nu 16 år gammal, dock så är hon inte lika fjortis som många andra är i den åldern och det är jag glad över, men hon har också sina stunder där man måste stanna upp innan man blir galen och tänka "jag har också varit sådär" haha.. men sån tur är så börjar det växa bort och snart blir hon lika förståndig som jag!

Mika är också smart men eftersom hon är yngre än mig så kan jag ju inte säga att hon är smartare än mig, än så länge iallafall hehe. Mika vill bli läkare vad jag har förstått det som och hon går omvårdnadsprogrammet i skeå jag hoppas hon lyckas med det så att hon kan köpa en flott lägenhet till mig senare i livet! Jag och Mika är mer lika varandra i utseendet än vad jag och Tina är och en sak som jag och Mika har mycket gemensamt är att vi båda älskar musik och att sjunga. Hon är väldigt duktig på att sjunga och jag har försökt få henne till att vi ska göra lite musik ihop men de blir aldrig av.. hon vill bara vara med sina kompisar och sin kille haha.. stackars mig. Sen när jag inskaffar mig en gitarr så kommer hon vara min personliga gitarr lärare då hon är duktig på att spela och jag bara kan spela introt till nothing else matters. Så PUSSPUSS på dig min lilla gubbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0