kom igen nu

Jag hittade en tävling när jag klickade mig in på Fokis blogg där man har chansen att vinna en Ipad via ONOFF, tävlingen går ut på att man ska skriva ett rim om en surfplatta och visst borde jag vinna? ;)

Barnen springer glatt omkring
dansar hoppar, runt i ring
Julaftonsmorgonen är nu kommen
för vissa allra första gången

Glädjen är stor och maträtterna många
ta nu inte på dig byxor för trånga
Kalle Anka på tv nu har visats
många i köket färdigt har spisat

Klappar öppnas nu överallt
det sprids en värme, inte det minsta kallt
Alla undrar vad pappa har fått
hans ögon lyser det klaraste blått

I hans hand en manick han håller
mormor undrar, vad är detta för tjoller?
Detta min vän är en gudagåva
information i massor den in kan håva

Pappa vill att alla ska fatta
glädjen över en ny fin surfplatta
Mormor fortfarande inte förstår
men glädjen hos pappa, den består!


Av LinnPE the one and only.. eller det kanske är nisse som är the one and only, men nu ville jag vara det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0