Dag 3 - Mina föräldrar

Godmorgon!
Dags att skriva om mina kära päron då!


Min mamma heter Kathrine, nu höll jag på att skriva att jag har ingen aning om hur gammal hon är....eh... hon är 46 år gammal (visst?) och är gift med Peter vilket jag är väldigt glad för då han är den bästa "plastpappan" man kan tänka sig. Mamma, ja vad ska jag skriva om dig lilla mamma? Min mamma är väldigt snäll och omtänksam och hon vill oss alltid det bästa, och andra då de förmodligen kommer att "få barn" så snart som möjligt då de har blivit fosterfamilj för barn som har det svårt i sitt eget hem vilket säger ganska mycket om hur både hon och Peter är som personer.

Om jag ska skriva något negativt om min kära moder så är det nog att hon ibland pratar utan att tänka efter att det kan uppfattas på fel sätt ;). Jag skulle inte säga att jag är speciellt lik mamma i sättet, jag tycker inte heller att jag är lik mamma i utseendet (men jag tycker inte jag är lik pappa heller). Min mamma är såklart den bästa och vi har haft våra bråk men eftersom jag är hennes lilla kaka(mitt första ord jag sa) så kan inget skilja oss åt! Mamma har ett mellannamn som hon hatar, därför är det roligt att ibland, inte ofta kalla henne för det så att hon blir galen som en strut. Mamma har även 2 katter, som jag tror att hon TROR är hennes egna barn.


Alice

Sibell

Som slutord så skriver jag kort och gott: Jag älskar dig min kära mamma!

Min Pappa heter Michael och är 49 år och när jag gick i 8an så flyttade jag till pappa på heltid då jag gick skola i stan, hade alla mina vänner där och har bott där ända fram till jag flyttade till Umeå i våras. En annan anledning varför jag flyttade till pappa är för att det var så mycket lugnare där än hemma hos mamma där det alltid var människor överallt och jag är lite så att jag vill kunna ha lugn och ro när jag känner för det. Min pappa är smartare än jag därför är han lärare haha. Pappa är som mamma väldigt snäll och i sättet är jag och pappa väldigt lika, vi båda är inte pratkvarnar i onödan och när det gäller humöret så blir vi båda väldigt arga när vi väl blir det, därför är det tur att det inte händer så ofta haha.


Pappa kan också vara lite knäpp so m jag och då menar jag inte på det dåliga sättet utan på ett roligt sätt. Ibland händer det att pappa kan komma och tralla på något som inte har något som helst med det man gör-att göra. Han lagar god mat men det har hänt några gånger att maten har varit så stark att den inte går att äta haha. Jag fick göra mer saker för pappa än för mamma när jag var yngre därför var ju pappa liiite bättre än mamma när man var i fjortisåldern. Pappa är också en duktig fotograf och det är roligt när han har vunnit något pris för ett foto han har tagit för då ser man att han är väldigt stolt även fast han inte visar det så tydligt ;).

Så kort och gott om min pappa också: Jag älskar dig min kära pappa!

( nu förväntar jag mig de bästa julklapparna för att jag skrivit så snälla saker... hehe skoja bara )

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Fint skrivet, hörru :)

Hoppas du mår bra och att du trivs i Ume :)



/Mariélle

2010-12-03 @ 17:05:53
URL: http://maarrielle.blogg.se/
Postat av: mamsen

Tack för dom söta orden, dom värmer =)

Tror du det är nån som kan gissa rasen på katterna då (som förövrigt gjorde sej väldans fina på korten-eller...?)

En sak till - tack för att du skrivit ner min ålder 1 år - du får säkert nåt fint av tomten du =)

Älskar dej med lill kakan <3

2010-12-03 @ 17:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0