Dag 1 - Presentera dig själv

Jag heter Linn Alexandra Pettersson, jag är 20 år och bor i Umeå tillsammans med André Boman, han är en riktig gubbe snart, hela 23 år gammal. Tillsammans har vi den sötaste OCH knäppaste hunden, en samojed på 5 månader vid namn Keiko. Varför hon heter Keiko? Fråga André, jag ville att hon skulle heta Khira men det vill inte han, så jag gav med mig! (whyy god why???, nä skojar bara.. Keiko passar på henne)

Vi bor i en studenlägenhet på hela 69 kvadratmeter, alltså lite onödigt stor. Varför har vi en 3a då? Jo för att André ska få plats med sin dator.. haha, så han har ett datarum för sig själv. Nu vet jag inte om jag riktigt är inne på rätt spår med att presentera mig själv men för att det inte ska bli alldeles för kort så måste jag ju baka in lite andra grejjer.

Jag är född och uppvuxen i Skellefteå, hålans håla fast ändå ett ganska bra ställe ibland, men bara ibland. Jag har gått grundskola i Ursviken upp till årskurs 6, sen när jag skulle börja 7an så sökte jag och en kompis till en friskola med inriktning på idrott och vi kom in där! Så på högstadiet gick jag på en skola som heter Freja, dom ska lägga ner..kanske säger lite om hur utbildningen var? haha.. Men jag hade en rolig tid!

Sen när jag skulle börja gymnasiet så velade jag fram och tillbaka, jag sökte dans som första val och kom in på det MEN jag tackade nej. Då kom jag in på omvårdnadsprogrammet som jag hade som 2a val men jag tackade nej till det också. Jag hade alltså valt linjer som jag inte ens ville gå.. smart där. Så slutade det med att jag pratade ihop mig med en annan tjej som jag var mycket med och vi fick veta att det fanns lediga platser på teaterlinjen och att det var en slapp linje (KANON tänkte jag), så vi kom båda in på det. Var det en slapp linje då? Ja ganska, men väldigt mycket plugg i vissa perioder. Men jag ångrar inte att jag valde teater tillslut, den bästa klassen och jag har fått de bästa vännerna därifrån så jag är väldigt tacksam och så hade vi ju jävligt roligt också!

Efter att jag hade gått ut gymnasiet så började jag söka jobb och fick ett ganska direkt, den 29 juni 2009 blev jag anställd på Xzakt Kundrelation i Skellefteå, och jag ska inte gå in på den arbetsplatsen, själva arbetet var kul och jag lärde känna många härliga personer. I Mars 2010 sa jag upp mig då jag skulle flytta till Umeå, så därför började jag söka jobb som en galning och fick till slut komma på en intervju. Det gick bra och i April i år så började jag jobba för bredbandsbolaget här i Umeå, men av olika anledningar så valde jag att avsluta min anställning där och satsade sedan på att läsa upp mina betyg inför framtiden.

Så just nu pluggar jag på distans och mina kurser är slut den 26 december, så nu är jag på samma bana igen - söker jobb. Jag hoppas nu på att bli uppringd av två arbeten jag har sökt och jag hoppas såklart på att jag får båda två, det skulle vara guld värt.

Jag älskar att sjunga och har spelat in en cover på Jason Mraz - Im yours som fortfarande, efter 3 år spelas på p4 västerbotten, det ni haha;)Sen har jag även spelat in en annan låt med title Nothing At All, jag minns jag blev så stolt när de visade sig att de finns på Spotify(och är fortfarande stolt såklart), tyvärr så ligger musiken lite på is just nu, men jag planerar att någongång ta upp det igen!

Annars då? Jag är jävligt envis och när jag blir arg så blir jag riktigt arg, det vet inte många men de som har erfarat det kan mycket väl intyga..hehe.. Dock så blir jag inte arg ofta, så jag tror det har något med att göra att när det gått för lång tid och jag byggt på mig massor med ilska så smäller jag av om någon säger eller gör fel sak vid fel tidpunkt. Annars så tycker jag att jag är en väldigt snäll person, nästan för snäll ibland och jag är också väldigt knäpp, fast på ett bra sätt ;). Därför passar jag och mina vänner väldigt bra ihop, för vi alla är lite smått knäppa haha! Och André också då såklart, ifall någon skulle se hur vi beter oss ibland så skulle folk klia sig i huvudet och fundera på ifall det står riktigt rätt till i våra huvuden, men det är roligt att släppa loss, våga fjanta sig och clowna runt!

Nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva utan jag kan, precis som Tina gjorde, lägga upp lite bilder under de år som gått!


vet inte hur gammal, men skulle gissa på 6-7 år kanske? (varför det är en reva i mitten är för att jag minns att jag tyckte att jag var så ful på den bilden så jag skulle förstöra den, men ångrade mig haha)


Här tror jag att jag är i ungefär samma ålder som bilden ovan


13-14 år


15 år och en riktig fjortis, jag hade inte så blondt hår som det ser ut på bilden utan jag hade en massa slingor.


17 år


18 år med permanentat hår!


19 år


Och nu hela 20 år! Rårå fick vara med här också ;)

Livet tickar på!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0