spöke, björn, människa, eller inbillning?

Nu är jag hemma igen, skönt... snart ska jag ta en dusch , för det enda jag blött ner mig med är sjö-vatten, haha inte så fräsch kanske.. men det gör inget jag är glad ändå! Ikväll ska jag fara till plessan och käka popcorn för det var så länge sen...gött , !!! 
Men, det jag tänkte berätta om var detta :

Jag och min storasyster Tina sover i husvagn ute i stugan eftersom det finns för lite sovrum, jag låg på en sida, hon på andra, jag sov som en stock gott och skönt, då jag hör tina skrika
 "LIIIINN!!!!!!!!!! LIIIIIIINNN!"
jag : "mmm?"
hon fortsätter: "LINN LINN LINN LINN !!!!!!!!!!!"
jag: "MEN VAD JAG ÄR JU VAKEN!",
tina: "ÄR DET NÅGON OCH GÅR I HUSVAGNEN?!!!!" ,
jag tittar upp hur trött som helst och tycker hon är knäpp "nej det är det inte?"
tina: "jag svär på allt att jag hörde någon som ryckte i handtaget utanför och sen vinglade husvagnen till precis som att det är någon som är här inne och går".. 
jag: "men va, det är väl morgon?"
tina: "nej klockan är snart 3 på natten.."
jag börjar bli lite skrajj... och jag frågar "vill du att jag ska komma och sova hos dig eller?" hon "jaa.." rädd som en liten spenat, så jag tar mitt täcke och kudde och går och lägger mig där, då har jag börjat vakna till och då la jag mig stel som en pinne och lyssnade hur noga som helst, och hör massa konstiga ljud, sen också som att det är någon som rycker i handtaget utanför... och hon säger "hörde du det där!!!" jag blir lite sur på tina för jag hade kunnat lega och sova gott just den stunden, men då ska hon såklart skrämma upp mig som fan och det tog ett bra tag innan jag lyckades somna.

så jag vet inte vad det kan ha varit haha men jag vill nog inte veta heller.
men annars har det varit jätte skönt att vara ute i stugan, åka vattenskoter och studs-madrassen bakanför. Sen igår fick mamma ett super-il och sa att vi skulle dra till norsjö för att kika på våra kusiners nya hus, och det hade jag då inget emot jag blev bara glad=)

Nu ska jag ta mig en dusch snart, sen ringa plesner!! tjolahoppsvan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0