spöken

Kom hem från plesner för ett tag sen där vi såg på spökprogram, skit dåligt var det ikväll. Så vi planerade att leka en lek imorgon kväll/natt. Jag gillar inte sånna lekar egentligen, men den leken vi tänker på har jag aldrig testat, men den går ut på att ha 100 ljus i en cirkel iallafall, sen berättar man spökhistorier, sen ska det bli lite spökligt. Jag har ingenaning, plesner sa att det var läskigt iallafall då dom körde den så vi får se om jag vågar! Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, klockan är halv 2 och SÅ trött är jag inte... knäppt. jag har kunnat gå och lägga mig vid 12 varje kväll men inatt somnade jag inte föränn runt klockan 4 det var jobbigt sen fick jag läskigt i hjärnan också.

Iallafall så både älskar och hatar jag spökhistorier, inte sånna som folk hittat på själva utan saker som har hänt. Och eftersom jag har lite att göra så kan jag väl lika gärna dela med mig av 1 eller 2 saker jag hört eller varit med om själv, bara så att om det skulle titta in någon läsare nu under natten kan sova gott sen ;)


Spök skratt hos plesner:
Jag och 4 till brudar var hemma hos Plesner och uppe på övervåningen i hennes pappas studio som gör reklam. Vi fick för oss att sjunga några truddelutter och spela in. Och det ser ut så att man går in i ett litet litet rum där microfonen och hörlurarna finns för att sjunga, och ett fönster ut så man ser resten i "mixer-rummet" eller vad man ska kalla det.
Iallafall, så ville Jag , ståhl och andrea spela in "tears in heaven". Nu minns jag inte ordningen men jag gissar på att det var Ståhl som började sjunga och vi andra sitter i mixer-rummet och lyssnar. Ståhl slutar sjunga och säger "Är din pappa hemma plesner?" Vilket han inte var för han var ute på något äventyr någonstans. Vi sket i det iallafall no big deal, sen sjunger Andrea och hon säger att hon hör plesners pappa skratta.

Vi kollar om han är hemma, men det är han inte.
Sen är det min tur, jag börjar sjunga och gör en fin ljudlig kråka så jag börjar skratta, och dom tycker jag skrattar så fult, så dom gjorde en ny inspelning med bara mitt skratt på. Då jag har skrattat så jag inte orkar längre, så tar jag en andningspaus, och hör i ena hörluren hur en man skrattar mig rakt i örat "Ha-ha-Ha", inget vänligt skratt var det heller. Då säger jag "Haha plesner jag hörde din pappa skratta!" och jag förklarar att jag verkligen hörde han. Dom spelar upp inspelningen igen och mycket svagt hör man i bakgrunden samma skratt som jag hörde. Vi hade alltså fått med det på inspelningen. Vi lyssnar igen och höjer ljudet till maxvolym för att kolla så att vi inte hörde fel, men vi hör det igen. En man som skrattar elakt. Vi blir rädda, några vill gråta, någon grät säkert, och vi vågade knappt röra på oss. Jag vet inte om inspelningen är kvar, men jag tror det.


Sladd-spöke.
Min stora syster har alltid haft en känsla av att det spökar hemma i mammas hus i Ersmark. En kväll gick hon och la sig i sängen och läste (vilket hon oftast gör innan hon sover), hon läser klart, släcker lampan, och somnar. Hon vaknar av ett ryck, försöker tända sänglampan, men det går inte. Hon går upp ur sängen och tänder taklampan och ser då att sängen är flyttad från väggen, och sladden till sänglampan ligger på sängen.
Läskigt? Jag är rädd nu bara för att jag skrev det och tänker på det haha.




Men men , nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova, sov gott;)

Kommentarer
Postat av: Nina

'Spökhistorier' och andra mystiska saker man inte riktigt kan förklara, är sådär mysigt obehagliga tycker jag. Intressant läsning Linn =).! /Nina

2008-08-11 @ 16:01:13
URL: http://www.niiiin.blogspot.com
Postat av: Anonym

ge dig linn!! skitläskigt

2008-08-11 @ 19:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0